Dirt cheap and no features to speak of: will the Kobo e-reader sell by the million?

If you follow e-readers, you might have seen the post I wrote not long ago detailing and judging the various secondary features e-readers are sporting in order to catch the eye of the spendy book-lover. I am ashamed to say I missed a very important one: extremely low price. I mentioned it in passing, but the truth is that once a device like this creeps below $100 or so while retaining its fundamental function, it gains access to a few different markets, a circumstance worth looking at.

The Kobo e-reader is the spark that set this post off; at $150, this 6″-screen, 0.1″-thin, half-pound device is among the very cheapest e-readers out there, yet Kobo also runs its own bookstore, which has the usual classics and bestsellers — probably 90% of what gets sold for e-readers. It’s going to be sold at Borders, and with its modest price tag might make for more of a temptation to browsing customers.

But as long as consumers are being bombarded with promises of Android, touchscreens, cool dual-screen form factors, the Kobo is going to look mighty shabby in comparison. And by the time Kobo gets some press and is widely available, we’ll probably be hearing about all the cool stuff that’s going to happen next year. What’s a cheap, functional e-reader to do?

Sell in bulk. The e-book is a loss leader, right? If someone spends $150 on a reader, you can be sure they’re going to get their money’s worth by buying at the very least 10 or 20 books and magazines a year with the thing. I don’t know why more e-readers aren’t being sold at or below cost. Sony made the same mistake with the PS3 — if they truly had a “10-year plan” for their device, why were they so chary of losing money at launch? Nobody is going to buy a PS3 and no games, and nobody is going to buy an e-reader and no books.

We talked in the podcast about the Alex and things like co-branding with publishers and subscription models. I think that in the coming tablet wars, the only way e-books will be able to stay above water is with volume.

Бесплатный сыр – только в мышеловке. Разговор о продаже недорогого устройства для чтения электронных книг, Kobo e-reader.

Kobo e-reader – устройство, которое щеголяет на фотографиях в этой статье, будет стоить около 150$, иметь размер 6″, толщину в 0,1” и весить около 200 грамм —  устройство  займет место среди недорогих читалок. Пока что,  Kobo по- прежнему занимается  своим магазином, в котором можно приобрести классические произведения и бестселлеры – продажи электронных книг составляют 90% продвижения продажи электронных читалок. Их продажа будет организованна  в Borders («Бордерс» Фирменная сеть крупных книжных магазинов ) и  вместе со скромной ценой , могла бы стать очень соблазнительным приманкой  для многих покупателей.

Но, до тех пор,  пока потребителей будут засыпать  многочисленными обещаниями о Android, о сенсорном экране, классном двойном экране, Kobo продолжает  выглядеть несколько поношенной в сравнении с конкурентами. И со временем Kobo попадет под давление и  если окажется готовым, тои мы возможно услышим о многих классных штуках, которые произойдут в следующем году.

Итак, какой функционал предлагает нам этот недорогой аппарат?

Продажа оптом. Электронные книги теряют лидерство, так? Если кто–то тратит 150$ на чтение, вы должны быть уверенны, что за эту цену получите 10 -20 книг и кипу журналов на год. Я не знаю, почему большинство производителей не учитывают этот факт и не продают книги по более низкой цене. Sony поначалу сделала ту же ошибку со своим PS3 – если они действительно имели свой «10-летний план» для их устройства, почему они не с большей осторожностью тратили деньги на ланч? Никто не купит PS3 без игр и никто не  будет покупать аппарат для чтения электронных книг без книг. Грядет планшетная война – в ней выживет сильнейший.

Реклама
Рубрики:лёлик
  1. Комментариев нет.
  1. No trackbacks yet.

Добавить комментарий

Заполните поля или щелкните по значку, чтобы оставить свой комментарий:

Логотип WordPress.com

Для комментария используется ваша учётная запись WordPress.com. Выход / Изменить )

Фотография Twitter

Для комментария используется ваша учётная запись Twitter. Выход / Изменить )

Фотография Facebook

Для комментария используется ваша учётная запись Facebook. Выход / Изменить )

Google+ photo

Для комментария используется ваша учётная запись Google+. Выход / Изменить )

Connecting to %s

%d такие блоггеры, как: